AHAD, VAHDET, KESRET;
Ahad’lik Kuşatıcılık ya da Kapsayıcılık üzere Bütünlük ama Sınırsız Bütünlüktür bu bakımdan Tamdır yani tamamlanmaya ya da gelişmeye ihtiyaç duymaz ama bizler sınırlı varlıklar olarak gelişmeye ya da tekamüle muhtacız işte bu ayırımı yapmazsak Allah gelişmeye muhtaç gibi gösteririz bu ise Ahad’lik potansiyeline uymaz. Biz her ne kadar parçadan bütüne ilerlesek te asıl olan bütünde parçalar yoktur, bu olursa yine Tekliğe aykırı durum söz konusu olur fakat bu bütünlük yani kusursuz homojen tekillik Kün potansiyelinde bir etki ile Nurunu kesrete yani parçacıklara dönüştürerek sonsuz bir akış ile bir yaratım gerçekleştirmiştir yani kesret ya da parçasallık sonradan olan yada yaratılan bir olgudur. Dediğim gibi parçadan bütüne ilerledik ama asıl olanın parçasız bir bütünlük olduğunu anlamamız parçaların ise yaratık olduğunu anlamamız ama yine O'nun nurundan yani O'ndan olduğumuzu anlamakla bu bütünlüğü ve ayrıştırmayı iyi bir çizgi de gerçekleştirmemiz gerek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.